Translate

6 lutego 2013

Coś czego MUSIMY UNIKAĆ!!!

Dziś post dla zdrowia. Otóż jakiś czas temu usłyszałam o PARABENACH. Jako iż nazwa ta bardzo kojarzyła mi się z chemią, to wszystkie tłumaczenia co to jest i do czego to służy do mnie nie dotarły. Mój mózg się wtedy wyłączył. Dodatkowo ostatnio przyszła moda na naturalne kosmetyki i moim zdaniem niektórzy lekko przesadzali z tym szałem, dlatego też wtedy się tym nie przejęłam.
Jednak często o tym napomykały dziewczyny w You Tube'a i któregoś dnia stwierdziłam  że zorientuje się sama o co w tym wszystkim chodzi.

Tak więc parabeny są to substancje, które mają nie dopuszczać do powstawania pleśni i blokować rozwój drobnoustrojów. Dzięki temu produkty, w których zawarte są parabeny mogą spokojnie leżeć na sklepowych półkach, zachowując "świeżość i jakość".

 Wszystko ładnie, pięknie gdyby nie to, ze parabeny są substancjami szkodliwymi dla zdrowia. Co jest najgorsze, to to, że są zawarte nie tylko w kosmetykach, ale także w żywności i produktach dla dzieci!!

Coraz więcej badań wykazuje szkodliwość parabenów, jednak nikt nie myśli o ich wycofaniu. Jedynym sposobem na unikanie tych cholerstw jest dokładnie czytanie składów kupowanych przez nas produktów. Szczególnie w przypadkach dezodorantów i antyperspirantów. 


"W Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych przeprowadzono 

badania, w których odkryto, że guzy nowotworów zlokalizowane w 

klatce piersiowej u wielu pacjentek zawierały parabeny. Wyniki 

badań doprowadziły do postawienia tezy, że parabeny mogą 

powodować raka piersi. Zwłaszcza jeśli znajdują się w produktach 

takich jak antyperspiranty i dezodoranty."


To było głównym powodem dla którego wyrzuciłam kosmetyki zawierające parabeny. Od 
teraz sprawdzam każdą plakietkę. Na szczęście  ich lista do zapamiętania nie jest długa:

•Methylparaben
•Ethylparaben
•Isopropylparaben
•Propylparaben
•Butylparaben
•Benzylparaben
•Glutaraldehyde
•Hexamidine-Diisethionate
•Phenol
•Phenyl Mercuric Acetate
•Phenyl Mercuric Borate
•Benzetonium Chloride

Ja odstawiłam parabeny, Wam radzę to samo. Każdy krem, czy kosmetyk można zastąpić. Co do żywności - na szczęście tu parabeny nie występują tak często, a jeśli już to w mniejszych ilościach. Jednak ten rak tak skutecznie mnie odstraszył, że teraz na myśl o parabenach robi ni się nie dobrze...


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za każdy komentarz! To wiele dla mnie znaczy i motywuje do działania! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...